CERITA TERBARU

Friday 14 October 2011

kenali diriku.....MUHAMMAD YAMALUDDIN

IKHLAS  adalah satu  prinsip kehidupan saya..dan selalu dijaga didalam diri ini...perkataan IKHLAS senang tetapi sulit untuk diamalkan...saya lebih suka melihat hati seseorang daripada wajahnya..cox ALLAH MELIHAT UMATNYA BUKAN PADA KEDUDUKAN HARTA..TETAPI HATI...
saya percaya setiap manusia punya kelebihan dan kekurangan masing-masing..cuma ada segelintir terserlah kelebihanya hingga menyembuyikan kelemahanya...sebenarnya saya tidak suka mengambil tahu hal org lain.........cox saya mengenali seseorang dengan prinsip siapa dia sekarang bukan siapa dia sebelum..@ selepasnya.......SEBAB bagi saya semua manusia BOLEH BERUBAH...CUMA PERLUKAN MASA DALAM MENJALANINYA....
......saya juga tidak suka  mengkritik keburukan dan kelemahan orang orang kerana saya percaya setiap yg berlaku itu punya hikmahnya tersendiri...
....saya suka mencari hikmah disebalik semua itu....


tidak kiralah kepada saya atau yang berlaku disekeling saya...saya suka mengambil pengajaran dengan apa yang terjadi...
ini akan membuatkan kita lebih matang didalam menjalani kehidupan yg akan datang....
bak kata pepatah....AIR YANG DICINCANG TIDAK AKAN PUTUS.....rehda dengan apa yg berlaku..walaupun rintangan datang x henti-henti hidup kena diteruskan....
harap kita mengenali antara satu sama lain biarlah atas dasar IKHLAS.... bukan niat disebaliknya...apapun ikhlaskan hati kita sebelum kita mahu org lain ikhlas terhadap kita...cuma satu pesanan saya... DIDALAM HIDUP TIDAK SEMUA YG KITA MAHUKAN AKAN KITA KECAPI....dan setiap keburukan ada kebaikan..
ingat!!!!! tidak semua orang menyukai kita....
                                       ikhlas dariku....

No comments:

Post a Comment

SEBARANG KOMEN MAHUPUN KRITIKAN AMAT DIALU-ALUKAN..AGAR DAPAT KITA MEMPERBAIKI DIRI DIPENULISAN AKAN DATANG..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011@2012 all right reserved by muhammad yamaluddin@diari hatiku