CERITA TERBARU

Saturday 19 November 2011

carta entry terbaik minggu ini ..pilihan muhammad yamaluddin

assalamualaikum....
kita bertemu lagi..dalam segmen carta entry terbaik minggu ini..pilihan muhammad yamaluddin.(sape tu?).. saya lah tuan punya blog..
seperti yang telah mad khabarkan buat korang...minggu ini adalah minggu pertama segmen ini bermula..dan untuk itu.jom kita semak bersama siapa yang menjuarai carta segmen entry terbaik minggu ini..


kita hanya menilai 5 entry yang menarik dari 5 blog yang berlainan..dan setiap minggu.. kita akan buat blog percalonan baru,, yang menjadi pilihan mad....
so untuk minggu ini mad tak ada pencalonan baru..tanpa membuang masa jom kita semak siapa yang menduduki ditempat kelima entry post terbaik minggu ini..

dicarta kelima(5)
..blog yang mad kira rugilah la siapa yang tak masuk baca..hampir kesemua entry nya.. berkisarkan isu semasa yang berlaku dalam dan luar negara..klik sini..cerita mamat..dengan tajuk entry..
panas!!!.indonesia vs malaysia..perlawan akhir sukan sea indonesia...siapakah yang akan menjadi juara..
--mad pilih entry ni..kerana sedang menjadi isu hangat....dan bersesuaian  untuk isu semasa sukan yang menjadi topik bualan pada masa ini..
tahniah...


dicarta keempat(4)
--blog yang amat serius..semua entrynya memang agak serius..klik kat link bawah tu..
http://blogserius.blogspot.com/
tajuk entry ini..

Serius - Pertunjukan Fesyen Perkahwinan Sama Jenis Di Argentina (8 Gambar) ..

dipilih kerana... mempunyai mesej yang tersendiri..mengapa perkara ini berlaku.??.wajarkah dibiarkan..apa sudah jadi dengan dunia sekarang ni...untuk lebih lanjut klik link kat atas tu,,


dicarta ketiga(3)
klik sini...mata kata sedap tapi tekak kata...
Petang semalam aku dapat mesej daripada Bank Islam yang bagitahu ada duit masuk kat dalam akaun aku. Aku pelik mula mula sebab aku tak tahu duit apa yang masuk ni. Adakah duit kat dalam akaun aku tu mengandung dan kemudian telah melahirkan beberapa keping duit? Errr... Faham tak lawak yang aku cuba sampaikan ni?.
..dipilih kerana mempunyai makna sedikit pengajaran tetapi..besar maknanya...so kalau nak baca lebih lanjut..klik link kat atas tu...
 
..dicarta kedua(2).
..

Kalau nak bergambar , nak kena bukak baju ke ?

Kalau Fasha Sandha atau Zarina Joling tu , sahih dah semua tau.. tapi nape sampai Aaron pon kena gak eh ?? Kalau tak ikut kehendak jurugambar , tak leh ke ?? Takut kena banned eh ?
 
-pengajaran dari cerita ini..mengapa perlu merosakan nilai baik yang ada didalam diri kita..demi mengejar populoriti...berbaloikah....??
tahniah..
 
 
dicarta pertama..(1) juara carta...tahniah...!!
 di sandang oleh..CIK EPAL KITA....http://cikepal06.blogspot.com/
post entry yang agak simple..pendek..tetapi mempunyai makna pengajaran yang cukup mendalam..sekaligus menjadi pilihan juara entry paling terbaik minggu ini..pilihan muhammad yamaluddin..
 
..antara entry yang mad dapat kongsikan disini ialah...


Tapi selalunya MANUSIA ni akan ingat Allah bila susah dan bila terima dugaan yang dahsyat je kan?? Selalu lah ingat Allah tak kira dekat mana pon kita ada, tak kira time kita susah dan senang. Macam mana Allah nak ingat kita kalau kita tak ingat dia?? Ye dak??
 
betul sangat-sangat cik epal oi..
tahniah dari saya....
 

apapun..juara ka..atau tak kah..bukan beerti kita tak baik..cuma ada orang yang lebih baik daripada kita..jangan jadikan tempat sebagai target..tetapi jadikan setiap apa yng kita sampaikan..boleh dijadikan pengajaran didalam hidup..kerana kadang dalam hidup ini..kehidupan akan selalu tersasar..so beringat-ingatlah selalu..
 
..jumpa diminggu hadapan..tahniah sekali lagi..teruskan menulis..
 
muhammd yamaluddin
merungkai setiap persoalan..

No comments:

Post a Comment

SEBARANG KOMEN MAHUPUN KRITIKAN AMAT DIALU-ALUKAN..AGAR DAPAT KITA MEMPERBAIKI DIRI DIPENULISAN AKAN DATANG..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011@2012 all right reserved by muhammad yamaluddin@diari hatiku