CERITA TERBARU

Friday 25 November 2011

kisah yang penuh pengajaran

sedih..menyesal pun tiada berguna..ibarat kata pepatah" nasi sudah menjadi bubur..itulah yang boleh mad ibaratkan tentang kisah pahit yang dialami oleh seorang sahabat yang betul-betul meninggalkan kesan penyesalan yang amat dalam didalam dirinya..

kadang!! dalam hidup kita ini..kita sering mengabaikan ataupun tidak pernah menghargai pergorbanan ataupun perhatian dari seseorang yang amat menyangi kita.. mungkin bagi kita mereka biasa saja dimata kita..namun sebenarnya pergorbanan mereka lebih dari segalanya,,,kasih sayang yang diberikan melebihi kasih sayang terhadap diri sendiri.. mungkin kerana sifat kita manusia memang tidak lepas dari kesilapan ..sama ada ia nya disengajakan ataupun tidak..namun bagi kita..itu semua salah dan tanpa kita sedar perkataan ataupun perbuatan kita menyingung perasaan seseorang itu..

 beginilah ibarat kisah sahabat mad ini..orang yang disayangi pergi disebabkan sikap sahabat mad sendiri yang memilih jalan berpisah..tanpa memikirkan akibat ataupun penyesalan yang akan datang..

namun dalam menghadapi hidup ini..langit tak semestinya cerah..dan jangan anggap hidup kita ini senang seperti yang dibayangkan..
 diteruskan cerita..dua bulan berlalu..sahabat mad itu hidupnya bagaikan tidak sehaluan..pakaian yang dulunya kemas.. kini kusut..badan yang dulu berisi..kini mula kurus...kawan yang dulu bersama-sama.. kini mula pergi satu persatu..dan keadaan itu berlarutan hampir 5 bulan..oleh kerana hidup tidak menentu..kawan mad itu dibuang kerja!! dan disitu hanya tuhan saja yang tahu macam mana perasaan dia..
.disitulah baru kawan mad tahu..betapa berharganya nilai perhatian seseorang yang menjaganya dulu..menguruskan makan minumnya..namun semua itu tinggal kenangan..hanyaa kerana sikapnya sendiri..

"" kisah ini adalah berkaitan..seorang suami yang menceraikan isterinya kerana merasa bosan dengan sikap isterinya.. yang terlalu mengambil berat akan dirinya...""

harap dapat kita jadikan kisah ini.. sebagai panduan kita bersama..hati kata ini..




jangan mudah membuang..pada sesuatu lebih-lebih lagi ianya bukan barang tetapi orang...peace...!!

No comments:

Post a Comment

SEBARANG KOMEN MAHUPUN KRITIKAN AMAT DIALU-ALUKAN..AGAR DAPAT KITA MEMPERBAIKI DIRI DIPENULISAN AKAN DATANG..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011@2012 all right reserved by muhammad yamaluddin@diari hatiku