CERITA TERBARU

Monday 5 December 2011

Gaun Pengantin Diperbuat Dari 250 Meter Rambut Manusia


Seorang penjahit di Inggris membuat rekaan baru. Ia membuat gaun pengantin dari rambut manusia. Setelah sebelumnya ada gaun pengantin dari gulungan tisu toilet, kini rambut manusia asli yang disusun menjadi gaun.



Thelma Madine, menggunakan 250 meter rambut yang diperkirakan bernilai seharga 50 ribu Pounds . Meskipun ia menyebutnya gaun pengantin, namun Thelma membuatnya dengan rambut yang didominasi warna merah dan perang.


Bekerjasama dengan salon Voodou di Liverpool, ia mewarnai rambut-rambut ikal tersebut dengan warna merah gelap, merah terang hingga pirang. meskipun terlihat bukan seperti gaun pengantin kebanyakan, Thelma tahu siapa yang cocok untuk mengenakan gaunnya.


Siapa lagi kalau bukan Lagy Gaga yang senang bereksperimen dengan busana yang ekstrim. Thelma mengakui bahawa dirinya telah menawarkan gaun tersebut kepada Lady Gaga yang akan melakukan tour konsert di Inggris.


Dilapor oleh Daily Mail, gaun ini akan dipertontonkan kepada orang awam pada pertandingan kecantikan Miss Liverpool akhir minggu ini. Gaun yang dibuat oleh lapan orang dalam waktu 12 hari ini dikatakan sebagai desain gaun pengantin pertama yang menggunakan 250 meter rambut warna-warni.


No comments:

Post a Comment

SEBARANG KOMEN MAHUPUN KRITIKAN AMAT DIALU-ALUKAN..AGAR DAPAT KITA MEMPERBAIKI DIRI DIPENULISAN AKAN DATANG..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011@2012 all right reserved by muhammad yamaluddin@diari hatiku