CERITA TERBARU

Wednesday 27 June 2012

erti kepercayaan..

27/06/2012..
08.02pm...

assalamualaikum wtb,..
selamat malam...


hari alhamdullillah. hari ini..semuanya berjalan baik2 saja..walaupun pagi tadi bad mood..tapi semuanya dapat dilakukan.....beginilah hidup...siang bertukar malam...malam bertukar siang..dan kita sentiasa sibuk dengan pelbgai urusan..sehingga tidak waktu untuk orang tersayang...bahkan untuk diri sendiri..

malam ni..mad nak coretkan...sedikit tentang erti kepercayaan...??

dalam hidup..kepercayaan amat bernilai dan amat penting...lebih2 lagi jika hidup berhubungan..samada ada hubungan pasangan kekasih..kawan baik..dan hidup berkeluarga...tanpa kepercayaan...hidup kita bagaikan lautan tanpa air..kongkang kering terpaku..tanpa bercambah menjadi kesempurnaan..

sejauh mana tahap kepercayaan kita pada pasangan kita dan..tahap kepercayaan pasangan kita terhadap diri kita..?????

dalam diri seseorang..bukan mudah untuk kita mendapat kepercayaan....ianya perlukan pergorbanan..pergorbanan hidup..masa dan kesanggupan...
kepercayaan datang dan lahir dalam diri setiap manusia tanpa diduga..tanpa dirancang..namun semuanya membawa erti yang bermakna jika kena akan tempatnya..

hubungan suami isteri dari sebuah perkahwinan..pasangan kekasih yang bahagia...kawan baik yang sentiasa ada disisi..semuanya dibina atas dasar kepercayaan didalam diri..

didalam islam...menuntut kita untuk saling mempercayai antara satu dengan lain..seperti kepercayaan kita terhadap tuhan yang esa...

namun..setiap kepercayaan akan sentiasa ada dugaannya...jangan sesekali kita sia-siakan kepercayaan yang telah diberikan kepada kita...samaada ianya dari majikan kita..family kita..kawan mahupun orang tersayang...kepercayaan bukan mudah untuk diraih..tapi begitu senang untuk dibuang..oleh itu hargailah ia...jangan biarkan kepercayaan itu hilang hanya kerana sikap kita sendiri..

kejayaan..kebahagian..semuanya akan dapat kita terima..jika semuanya dibina atas dasar kepercayaan...
apalah ertinya hidup tanpa kepercayaan daripada seseorang.....dan kita kena ingat..apa yang kita
dapat ..nikmati hari ini..semuanya dari kepercayaan yang telah diberikan daripada kita..so jangan biarkan begitu saja..

namn satu yang harus sentiasa kita percaya..janjinya tuhan kepada umatnya..

p/s.......jangan sesekali abaikan..kepercayaan yang telah diberikan kepada kita....kerana meraihnya bukannya mudah..tetapi boleh hilang hanya sekelip mata...

goog night...

No comments:

Post a Comment

SEBARANG KOMEN MAHUPUN KRITIKAN AMAT DIALU-ALUKAN..AGAR DAPAT KITA MEMPERBAIKI DIRI DIPENULISAN AKAN DATANG..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011@2012 all right reserved by muhammad yamaluddin@diari hatiku