CERITA TERBARU

Sunday 23 October 2011

keperluan @ pembaziran..

..memang tidak dinafikan dizaman yang serba canggih moden ini..kita memang tidak boleh lari dari merasakanya...kemunculan benda benda baru yang serba canggih semakin hari semakin bertambah..jesteru itu..sudah menjadi kebiasaan kita untuk memilikinya..lebih-lebih lagi remaja..

remaja dan gajet memang tidak boleh dipisahkan..
selain keperluan semata-mata..kini sudah menjadi hobi mereka ini memiliki gajet yang mahal..semata-mata untuk hobi @ trend masa kini..

namun berapa ramaikah dikalangan mereka..sanggup berhabis duit semata-mata ingin memenuhi impianya didalam memiliki gajet,,
kita semua sedia maklum..untuk memiliki gajet.. ada ketikanya kita perlu melabur duit dalam jumlah yang besar..ini kerana setiap gajet mempunyai fungsi berbeza..kadangkala satu barang gajet saja..seperti komputer riba yang mempunyai fungsi yang setimpal dengan harganya..


namun begitu pada era teknologi yang pesat ini..terdapat pelbagai gajet dipasaran sehingga membuatkan semua orang ingin memilikinya..persoalanya...adakah gajet ini satu keperluan @ pembaziran..??

terdapat juga dikalangan kita yang sanggup memiliki gajet yang  mahal hanya kerana trend terkini..tidak kurang juga yang terpengaruh dengan fungsi sesebuah gajet....contohnya hanphone..kemera..semuanya mempunyai pelbagai bentuk.fungsi selain keperluan..

tidak salah sebenarnya memiliki gajet seperti ni...jika ianya adalah satu keperluan...bukan sekadar menunjuk-nunjuk...apa yang penting kata orang..ukur baju ditangan sendiri...agar tidaklah ianya sekadar pembaziran...lebih kepada keperluan bukan kemahuan....

No comments:

Post a Comment

SEBARANG KOMEN MAHUPUN KRITIKAN AMAT DIALU-ALUKAN..AGAR DAPAT KITA MEMPERBAIKI DIRI DIPENULISAN AKAN DATANG..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011@2012 all right reserved by muhammad yamaluddin@diari hatiku