CERITA TERBARU

Monday 14 November 2011

4 sebab mengapa anda memilih untuk single

sedikit fakta..

ramai diantara kita lebih suka mengambil keputusan untuk terus single dan tidak menjalinkan apa-apa hubungan yang istimewa disebabkan alasan yang tersendiri..bagi golongan ini..single itu sesuatu yang seronok....kerana bebas dari segi pemikiran dan gaya kehidupan itu sendiri..
tapi mungkin ramai yang tidak tahu mengapa golongan ini terus memilih untuk single..
jom kita semak bersama...

1..kebebasan
 disini mad tidak menyatatakan menjalinkan hubungan yang istimewa itu akan menyekat kebebasan seseorang..malah mad turut meyokong bahawa ia lebih banyak membawa kebaikan diri seseorang individu itu..tetapi majoriti daripadanya menyatakan bahawa mereka memilih untuk single kerana factor kebebasan diri..ini mungkin disebabkan mereka merasakan belum tiba waktu yang sesuai lagi atau malas mahu memikirkan hal tersebut..

2..keseronokan..
ini mungkin factor utama yang mendorong seseorang untuk terus memilih single..kerana mereka kurang merasa bertanggungjawab..mereka hanya memikirkan mengenai keseronokan yang dilalui oleh mereka sahaja..tanpa memikirkan tanggungjawab terhadap orang lain..betul tak..!

3.terlalu memilih..
mad kurang pasti juga, adakah factor ini turut termasuk sebagai punca mengapa seseorang itu memilih untuk terus single..tetapi ia mungkin juga ada kebenaranya..kerana setiap kita pasti mempunyai ciri-ciri pasangan idaman tersendiri..disebabkan terlalu meninginkan pasangan yang serba sempurna..contoh..hidung mancung la..kulit cerah la..badan berotot la..dan macam macam lagi..menyebabkan tanpa kita sedari yang kita  sebenarnya   telah memilih  untuk melalui kehidupan  yang single..kita harus mengetahui bahawa reality dan fantasi itu sesuatu yang berbeza..

4.komitmen..
sekiranya seseorang itu..tidak kiralah wanita ataupun lelaki..menyatakan bahawa mereka memilih untuk single disebabkan oleh factor..komitmen terhadap keluarga..kerjaya dan sebagainya.. mereka boleh dianggap sesuatu yang baik..ini disebabkan kerana perasaan tanggungjawab..yang ada didalam diri mereka..tetapi ia haruslah betul-betul ikhlas,, sekiranya ia hanyalah sekadar lakonan..atau kata-kata manis dari mulut seseorang..mad meyerahkan kepada anda untuk menilainya sendiri..

apapun..semuanya bergantung kepada diri anda sendiri..apa yang mad kongsikan diatas atas dasar pengalaman persekitaran yang menjadi sebab kebiasaan..

                                                        muhammad yamaluddin

 sekiranya anda ada alasan tersendiri memilih untuk single
bolehlah kongsikan dengan mad diruangan komen.. o.k......

No comments:

Post a Comment

SEBARANG KOMEN MAHUPUN KRITIKAN AMAT DIALU-ALUKAN..AGAR DAPAT KITA MEMPERBAIKI DIRI DIPENULISAN AKAN DATANG..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011@2012 all right reserved by muhammad yamaluddin@diari hatiku