CERITA TERBARU

Thursday, 24 November 2011

ada benda yang bukan mak bapak kita punya...?

patut ke...?

ish2x..adakah patut...pernahkah korang buat macam ni..ataupun pernah jumpa orang macam ni..
kita kena ingat !! ada benda yang bukan mak bapak kita punya..contoh seperti gambar diatas..
ataupun situasi seperti gambar dibawah..

orang tu tak fikir ke..?yang orang lain pun nak gunakan juga public phone tu..siap bercakap bergayut jiwang karat..entah apa-apa..
apa perasaan korang bila benda tu berlaku kepada korang pulak..
so ingat-ingatlah juga ya..
kemudahan tu benda awan...semua orang..bukan korang sendiri..
contoh..public phone..tempat duduk kat dalam bas..
ruangan menunggu..jalan raya dan kemudahan lain..
so jangan nak sesuka hati korang ja..

kerana kadang-kadang kita terlupa yang benda tu bukan hak kita..
jangan sampai sikap yang kita lakukan itu..boleh mengundang kemarahan orang lain
yang nanti akan menyusahkan diri korang sendiri..
so fikir-fikirkanlah ye..!!!



merungkai persoalan..

No comments:

Post a Comment

SEBARANG KOMEN MAHUPUN KRITIKAN AMAT DIALU-ALUKAN..AGAR DAPAT KITA MEMPERBAIKI DIRI DIPENULISAN AKAN DATANG..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011@2012 all right reserved by muhammad yamaluddin@diari hatiku