CERITA TERBARU

Thursday, 24 November 2011

bahagia..tetapi hakikatnya memalukan..!!

panas-panas..memang agak panas dah dunia sekarang dan yang lebih panas dari itu..sikap
dikalangan remaja kita sekarang yang semakin berani membuat perkara
yang tak sepatutnya ditempat orang awan..betul-betul memalukan...mereka ni tak ada adat ke..?
tak ada agama ke..? nama sahaja orang islam..tapi perangai..macam kafir..!!(maaf sape yang terasa)

mad cakap benda ni berpandukan bukti..sebab selalu terjadi dalam persekitaran hidup sekarang ni..contohnya.....

bercium didepan orang awan


berpeluk..tanpa ikatan sah..@!!


dikawasan jalan raya..lot parking kereta..

dah tengok kan gambar diatas tu..
kelakuan mereka ni persis seperti orang barat..ni pengaruh ikutan orang barat la tu..
berpeluk bermanja-manja didepan orang ramai..ada yang bercium lagi..
mereka tak pikir kah yang perbuatan mereka tu menjolok mata orang sekeliling..?.seperti masa tu mereka berdua ja yang ada..sakit mata..sakit hati,.nak tegur silap2 jadi gaduh pula..so tengok la aksi percuma tu..

bukan apa...sikap macam ni..boleh merosakan akhlak anak kecil..yang melihat..mungkin adik-adik yang baru menigkat dewasa..belum kenal erti hidup...dan disajikan dengan kelakuan macam ini..
tidak mustahil satu hari nanti..mereka juga akan buat benda yang sama..

so..jangan la buat perkara-perkara yang tidak baik untuk tontonan umum masyarakat kita sekarang..sedangkan dibuat secara sembunyi diharamkan..inikan pula secara teran-terangan..sikap anda ini adalah sesuatu yang tidak baik..dan mengundang dosa tau..ingat-ingatlah, kita orang islam ada adat pantang larang..halal haram didalam kehidupan..

.>>>tak perlu buat benda yang tak senonoh..kalau dah suka sangat..suruh mak bapak masuk meminang..
lepas tu..korang nak buat apa pun..lantak korang la ya..^_^ peece..!!

1 comment:

SEBARANG KOMEN MAHUPUN KRITIKAN AMAT DIALU-ALUKAN..AGAR DAPAT KITA MEMPERBAIKI DIRI DIPENULISAN AKAN DATANG..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011@2012 all right reserved by muhammad yamaluddin@diari hatiku