CERITA TERBARU

Thursday, 24 November 2011

sedekah yang tidak perlu keluarkan duit..itupun susah ke..?

assalamualaikum w.t.b..
salam jumaat buat semua...!!!(artikel ini ditulis pada pagi jumaat)




korang tengok gambar diatas tu..
sedekah yang tidak perlu keluarkan duit
itupun susah ke...?
apa dia sedekah tu...SENYUM!!!!
tahukah anda bahawa senyum itu sebenarnya juga satu sedekah...dan ramai yang mengetahui hal ini tetapi malas nak melakukanya..bukan susah sangat pun..just senyum je.^_^...macam lirik lagu tu..malik feat najwa...
"senyum tak perlu kata apa-apa..senyum!!!
bila saya senyum awak mesti senyum sekali..kalau kita senyum semua orang berjangkit..bila semua orang senyum.dunia tiada artinya..

"cantik luar cantik dalam ..kalau mahu cantik dengar sini..cantik mesti mahu cantik lagi..
senyum sikit nak tengok ada kah lesung pipit..kalau tak adapun..aku masih mahu cubit..."

ha..kalau korang tak ada lesung pipit.muka tak lawa..jerawat batu ke..gigi keluar ke..apa ke,,tak kisah  pun..apa yang penting senyuman yang ikhlas..bukan paksa2 tau.

lemparkanlah senyuman korang tu ye..dah muka cantik..macho..smart bergaya..but muka macam pisang busuk wat apa..tak seri dik oi...so rajinlah senyum..kalau nak muka cantik..tak perlu guna botox..cucuk sana..cucuk sini..just senyum ja..lagi senang..kan3x.....

selalunya kalau kita bad mood ni..macam malas ja nak senyum..tak boleh la macam tu..nanti orang kata kita ni sombang...padahal sebaliknya..so dari senyuman seseorang boleh mencerminkan sifat peribadi seseorang tu..


senyumlah seindah suria..
yang membawa cahaya..
senyumlah dari hati..
duniamu berseri..
senyuman membawa impian..
dalam kehidupan..
DENGAN SENYUMAN TERJALINLAH...IKATAN..!!!^_^..

jom senyum...





No comments:

Post a Comment

SEBARANG KOMEN MAHUPUN KRITIKAN AMAT DIALU-ALUKAN..AGAR DAPAT KITA MEMPERBAIKI DIRI DIPENULISAN AKAN DATANG..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011@2012 all right reserved by muhammad yamaluddin@diari hatiku